Densitometria – procedură diagnostică, a cărei esenţă este de a determina densitatea oaselor. Se efectuează pentru a diagnosticul osteoporoza.
În ce caz este necesară. Densitometria permite efectuarea examinării densităţii minerale osoase, pentru a preveni şi a diagnostica osteoporoza şi afectarea structurii osoase. Se recomandă în caz de dureri în oase, în spatele inferior, curburii coloanei vertebrale, înălţime mică, albire prematură a părului. Persoanele în vârstă de peste 40 ani ar trebui să efectueze densitometria în mod regulat.
Procedura. Densitometria oaselor este o procedură nedureroasă şi nu necesită pregătire specială, durează aproximativ 10 minute. Pacientul nu se dezbracă, dar se întinde pe o masă specială, peste el trece un senzor – se scanează întregul schelet, coloana vertebrală, încheietura mâinii sau antebraţul şi gambele (după caz de necesitate).
Centrul Medical “EXCELLENCE” este o instituţie multifuncţională de diagnostic, asistenţă medicală primară şi specializată. Chiar de la deschiderea centrului, în ianuarie 2008, ne-am propus să oferim clienţilor noştri servicii medicale complete, la un înalt standard calitativ folosind cel mai performant utilaj medical de diagnostic şi laborator. Integrarea parţială a Centrului Medical în sistemul asigurărilor de sănătate existent în Republica Moldova ne permite să oferim clienţilor/pacienţilor toate facilitaţile aferente statutului de contribuabil la Compania Naţională de asigurări în Medicină.
Centrul Medical “Excellence" vine acum în întâmpinarea necesitaţilor moderne de diagnostic rapid şi eficient, oferind evaluări de performanţă înaltă şi asigurând servicii medicale la standarde europene, prestate de personal medical competent.
Asistenţa medicală în CM “EXCELLENCE” acoperă peste 12 specialităţi medicale, 9 explorări paraclinice şi peste 300 tipuri de analize de laborator. Misiunea noastră este de a oferi servicii care să raspundă la cele mai exigente cerinte medicale de profesionalism, siguranţă şi confort. In opinia noastră medicina modernă presupune şi o schimbare a mentalităţii pacienţilor despre propria sănătate, o schimbare a atitudinii în relaţia medic-pacient şi realizarea unui climat propice comunicării permanente în beneficiul pacienţilor.